منو

خطرات رها کردن بچه ها در خودرو چیست؟


خطرات رها کردن بچه ها در خودرو چیست؟

این واقعا کابوس هر پدر و مادری است. شما بیرون از وسیله نقلیه قفل شده خود در گرمای شدید ایستاده اید و فرزندتان داخل آن گیر افتاده است. در این مواقع باید چه کنیم و چرا ما این ریسک را کرده ایم تا فرزند خود را در اتومبیل رها کنیم؟

علائم گرمازدگی را بشناسید


در بزرگسالی، وزن اضافی بدن و توانایی خنک شدن با تعریق به ما کمک می کند تا خود را با دمای بالا سازگار کنیم. اما طبق گفته شورای ایمنی کانادا، دمای مرکزی یک نوزاد یا کودک کوچک می تواند سه تا پنج برابر سریعتر از یک بزرگسال افزایش یابد.

مطالعات نشان داده است که در یک روز با دمای 35 درجه سانتیگراد، یک اتومبیل می تواند در 20 دقیقه از تهویه هوا به 50 درجه سانتیگراد برسد و تنها در 40 دقیقه به 65.5 درجه سانتیگراد برسد. گرمازدگی می تواند در دمای بسیار پایین تری ایجاد شود و علائمی مانند سرگیجه، گیجی، تاری دید و حتی از دست دادن هوشیاری یا تشنج را به همراه داشته باشد.

اگر مشکوک هستید مسافری از گرمازدگی رنج میبرد، به او آب، آبمیوه یا نوشیدنیهای ورزشی حاوی الکترولیت بدهید، . همچنین می توانید یک مکان خنک برای توقف و استراحت پیدا کنید. اگر علائم شدید باشد، ممکن است نیاز به مراقبت های پزشکی باشد.

از قبل برنامه ریزی کنید و آگاه باشید


عجله کردن ، تغییر در روال روزانه یا خستگی می تواند باعث ایجاد حواس پرتی در انجام امور شود. برای متمرکز ماندن، برخی از مراسم ساده را در حالی که خارج از خانه هستید دنبال کنید.

  • عادت کنید هر بار که از وسیله نقلیه خود خارج می شوید، صندلی عقب را چک کنید.
  • قبل از قفل نگاه کن درها را به جای فوب با کلید خود به صورت دستی قفل کنید تا در لحظه حضور داشته باشید.
  • برای مواقع اضطراری یک کلید یدکی روی یک حلقه کلید جداگانه در کیف یا جیب خود نگه دارید.
  • روی داشبورد خود یادداشت بگذارید یا گوشی، کیف پول یا کیف خود را در پشت صندلی ماشین قرار دهید.
  • در خانه، مطمئن شوید که وسیله نقلیه شما قفل است، کلیدها و درب بازکن های پارکینگ را دور از دسترس قرار دهید و مطمئن شوید که بچه ها در ماشین بازی نمی کنند.

به یاد داشته باشید، اگر وضعیت بحرانی است یا متوجه شدید کودکی در وسیله نقلیه شخص دیگری رها شده است، بلافاصله با اورژانس یا آتش نشانی تماس بگیرید و در صحنه بمانید.

در حین انتظار، از رهگذران و مغازه های پارچه فروشی اطراف کمک بخواهید تا راننده را پیدا کنید. اگر والدین را پیدا کردید، در برابر وسوسه سرزنش مقاومت کنید و روی کار کردن با یکدیگر تمرکز کنید تا کودک را در اسرع وقت از خودرو خارج کنید.

اشتراک: