منو

آیا سدان های برقی نیسان اینگونه خواهند بود؟


آیا سدان های برقی نیسان اینگونه خواهند بود؟

این خودروساز مجموعه ای از مفاهیم را برای نسخه سدان برقی چینی خود فاش کرده است، اما برنامه های نیسان برای مدل سدان آمریکایی برقی در حال حاضر نامشخص است.

نیسان با معرفی مدل مفهومی سدان الکتریکی Epoch در چین، مدلی را با هدف بازار رو به رشد خودروهای برقی در این کشور که قرار است با شریک محلی دانگ فنگ ساخته شود، رونمایی کرد.
این خودروساز اخیراً از یک طرح تجاری سه ساله با نام The Arc رونمایی کرده است تا بیشتر خط تولید خود را اصلاح کند، اما احتمال ساخت یک سدان الکتریکی در ایالات متحده به عنوان بخشی از این طرح پخش نشده است.
جدیدترین خودروی برقی نیسان کراس اوور آریا است که فروش آن پس از چند تاخیر در ایالت آغاز شده است.

ممکن است نیسان با هچک لیف در حوزه خودروهای برقی پیشگام بوده باشد، اما هنوز هم بخشهای زیادی وجود دارند که در ایالات متحده کمتر مورد استفاده قرار میگیرند. به عنوان مثال، علاوه بر تسلا مدل 3، بسیاری از سدانهای برقی سایز متوسط یا کامپکت دیگر را ندیدهایم که در ایالات متحده یا اروپا ساخته شوند.

نیسان از نمایشگاه خودرو پکن استفاده کرد تا با معرفی کانسپت Epoch، پیش نمایشی از ظاهر سدان الکتریکی خود به جهان ارائه دهد.

Epoch که در کنار سه خودروی انرژی جدید دیگر - همانطور که مدلهای هیبریدی و باتری-الکتریکی به طور کلی در چین نامیده میشوند - رونمایی شد، یکی از دو خودروی BEV در میان آنها است که پیشنمایش یک سدان سایز متوسط را نشان میدهد که انتظار میرود به زودی با کمک این شرکت در سراسر اقیانوس آرام تولید شود. شریک سرمایه گذاری مشترک دانگ فنگ.

مهمتر از آن، این پنجره نادری به زبان طراحی در حال تکامل نیسان در مورد مدل های باتری-الکتریکی است.

این خودروساز یک شکل فست بک براق و نسبتا مینیمال با طراحی سدان Epoch را انتخاب کرده است. نمای جلو دارای یک نوار نورپردازی پیچیده و یک دماغه صاف و مقعر است، در حالی که قسمت عقب دارای یک نوار چراغ عقب نازک مشابه است. عناصر چراغ جلو به شکل بومرنگ به اشکال LED منحصر به فرد در آینده اشاره می کنند.

غیرمعمول ترین عناصر بصری چرخ ها هستند که ظاهری را به نمایش می گذارند که از نیسان در شکل تولید ندیده ایم.

با این حال، این خودروساز هنوز طراحی داخلی این کانسپت را فاش نکرده است.

نیسان درباره سدان Epoch گفت: «این مفهومی دارای اینترنت اشیاء توسعهیافته با هوش مصنوعی است و دستیار شخصی مجازی آن از طریق ارتباطی که احساسات را تشخیص میدهد، زندگی را آسانتر و راحتتر میکند.» همانطور که خودروساز گفته است.

در حالی که چندین عنصر مشترک با سایر سدان های عرضه شده در چین توسط خودروسازان وجود دارد که به وضوح از تسلا الهام گرفته شده اند، کانسپت Epoch چند عنصر منحصر به فرد را نشان می دهد که احتمالاً می توانیم انتظار داشته باشیم که در بلندمدت از نیسان ببینیم، و نه فقط در چین. .

در مجموع، نیسان قصد دارد تا سال مالی 2026 پنج مدل جدید را در چین عرضه کند که حداقل دو مدل باتری الکتریکی در میان آنها وجود دارد. به این ترتیب، Epoch و سایر کانسپتهای فاششده توسط نیسان در حال حرکت نیستند و به اولویتهای این خودروساز در بازارهای مختلف کلیدی اشاره میکنند.

نیسان با شروع خودروهای جدید انرژی که بر اساس مفاهیمی که امروز معرفی شده اند، مجموعه محصولات متعادلی از مدل های جدید متنوع و رقابتی ایجاد خواهد کرد. ماکوتو اوچیدا، رئیس و مدیر اجرایی نیسان گفت. "هدف ما ارائه یک تجربه جابجایی هیجان انگیز تر برای همه مشتریان در چین خواهد بود."

موضوع یک سدان برقی متوسط و ممتاز برای ایالات متحده همچنان یک موضوع عجیب است، زیرا اکثر خودروسازان تا همین اواخر تصمیم نداشتند مستقیماً با مدل 3 روبرو شوند. و ما هنوز شاهد تحقق رقابت جدی برای مدل 3 نیستیم.

یک ماه پیش نیسان از The Arc - طرح تجاری خود برای سه سال آینده - رونمایی کرد که نقش بیشتری را برای هیبریدی ها در خط تولید خود ایفا می کند، اما در رویکرد خود به مدل های BEV سنجیده باقی ماند.

به عنوان بخشی از این طرح، نیسان قصد دارد تا سال 2026 هفت مدل جدید را در آمریکای شمالی عرضه کند، اما اینکه چه تعداد خودروی برقی جدید در سال 2026 و پس از آن خواهیم دید، فعلاً یک سوال باز است.

در مجموع، نیسان انتظار دارد تا سال 2030 ، 60 درصد از مدل های خود را مدل های برقی (اگر نه با باتری الکتریکی) تشکیل دهند. بنابراین همچنان شاهد تقاضای طولانی مدت زیادی برای مدل های هیبریدی، PHEV و مدل های احتراق داخلی است.