منو

اگر سوییچ خودرو خود را گم کردید چه باید کرد؟


اگر سوییچ خودرو خود را گم کردید چه باید کرد؟

گم کردن کلید خودرو شما می تواند اتفاقی ناراحت کننده باشد، اما متاسفانه، این یک اتفاق بسیار رایج است. میلیون ها راننده مرتباً فراموش می کنند که کلید خودرو خود را کجا گذاشته اند. این می تواند ناامید کننده باشد، به خصوص به این دلیل که این احتمال وجود دارد که فقط زمانی متوجه شوید که آنها گم شده اند که نیاز به استفاده از ماشین داشته باشید. در این مقاله به بررسی این موضوع می پردازیم که وقتی کلیدهایتان در دسترس نیست، چه اقداماتی را می توانید انجام دهید.

اگر مستعد گم شدن کلیدهای خود هستید یا نگران این هستید که این اتفاق بیفتد، ممکن است ایده خوبی باشد که محافظ کلید در بیمه خودرو خود داشته باشید. گاهی اوقات، این ممکن است به عنوان استاندارد گنجانده شود، اما در برخی موارد، بسته به بیمهگر خود و پوشش آنها ممکن است مجبور شوید هزینه بیشتری بپردازید.

در حالی که ممکن است یک کلید یدکی در جایی داشته باشید، مهم است که سعی کنید اصل آن را پیدا کنید تا احتمال دزدیده شدن وسیله نقلیه خود را رد کنید. اما هنگام جستجوی کلیدهای گمشده خودرو از کجا شروع میکنید، و اگر آنها را پیدا نکردید، آیا میتوان بدون کلید اصلی جایگزین کرد؟

چگونه کلید گم شده خودرو را پیدا کنیم؟


مراحل زیر را دوباره دنبال کنید:


اولین کاری که باید هنگام تلاش برای یافتن کلید ماشین خود انجام دهید این است که مراحل کارهایی که انجام دادیده اید را دوباره مرور کنید. باید به این فکر کنید که کجا بوده اید و اخیراً چه کارهایی انجام داده اید. این افکار می تواند به شما سرنخی بدهد که کلیدهای شما کجا هستند. شاید مثلاً به خانه رسیدید و سطلها را به پشت خانه بردید یا با همسایهای گپ زدید و کلیدها را در جیب خود گذاشته اید.

مکانهایی را که احتمالاً کلیدهای شما در آنجا قرار دارند بررسی کنید:


هنگامی که سابقه کارهای خود را بررسی کردید، باید مکان هایی را که به احتمال زیاد در آنها حضور دارند بررسی کنید. این می تواند شامل موارد زیر باشد:

  • جیب های ژاکت
  • کیف های دستی
  • زیر مبلمان
  • پایین کنار مبل

شلوغ ترین مکان ها را جستجو کنید:


بر اساس مطالعهای که توسط دانشگاه آبردین انجام شد، مردم تمایل دارند چیزهایی را در کمترین مکانها جستجو کنند. نگاهی گذرا به یک فضای کاری یا میز مرتب به ما نشان می دهد که شی در آنجا نیست. با این حال، باید شلوغ ترین مکان ها را نیز جستجو کنید، و حتما زیر اشیاء دیگر را بررسی کنید

از دیگر اعضای خانواده بپرسید


اگر کلیدهای خودرو را ندیدهاید یا خودتان آنها را جابهجا نکردهاید، احتمالاً یکی دیگر از اعضای خانواده دیده است. شما باید بپرسید که آیا آنها آنها را دیده اند یا شاید آنها را به جایی منتقل کرده اند. اغلب اتفاق می افتد که آنها به یاد می آورند که آنها را در جایی دیده اند که شما فکرش را نمی کردید.

آیا می توانم سوییچ خودرو خود را ردیابی کنم؟


اضافه کردن یک دستگاه ردیاب به کلیدهای خود می تواند به این معنی باشد که اگر آنها را گم کنید، ممکن است بتوانید آنها را راحت تر پیدا کنید.

نحوه ساخت کلید ماشین تکراری بدون اصل


اگر روشهای ذکر شده در بالا را برای یافتن کلیدهای گمشده خودروی خود امتحان کردهاید، ممکن است نیاز به ساخت کلید دیگری داشته باشید، اما اگر کلید یدکی را هم نداشته باشید، آیا این امکان وجود دارد؟

یک شرکت تخصصی قفل ساز باید بتواند یک کلید خودروی جدید برای جایگزینی کلید گمشده شما تهیه کند، حتی اگر کلید یدکی یا اصلی را نداشته باشید. اکثر کلیدها دارای یک فوب برقی هستند که می توان از آن برای قفل و باز کردن قفل خودرو استفاده کرد و همچنین کلیدی که از فوب خارج می شود تا در جرقه قرار داده و موتور را روشن کند. یک قفل ساز خودکار می تواند بدون نیاز به تعویض قفل یک جا کلیدی جایگزین برای شما تهیه کند و می تواند فوب را دوباره برنامه ریزی کند تا بتوانید قفل درب ها را به طور الکترونیکی کنترل کنید.

برای خودروهای بدون کلید چه کنیم؟


برخی از خودروها دارای ورودی بدون کلید هستند. در این حالت، زمانی که خودرو احساس کند کلید در جایی نزدیک است، قفل آن باز میشود و میتوان بدون نیاز به وارد کردن کلید دستی، با فشردن یک دکمه، موتور را روشن کرد. اینها همچنین می توانند جایگزین شوند و یک فوب خالی می تواند توسط یک قفل ساز در وسیله نقلیه شما برنامه ریزی شود.

مهم نیست چه نوع کلیدی دارید، قفل ساز به شناسه و شماره VIN وسیله نقلیه شما نیاز دارد تا ثابت کند که متعلق به شماست. اگر بیمه حفاظتی کلید ندارید، باید خودتان این خدمات را سازماندهی کرده و هزینه آن را بپردازید.

اشتراک:

مطالب مشابه