منو

12 نکته ایمنی برای رانندگی در شب

برای اینکه جان خود و عزیزانتان حفظ شود


12 نکته ایمنی برای رانندگی در شب

این مورد واقعا فقط مربوط به اضطراب و نگرانی نیست: حقیقت این است که رانندگی در شب در واقع خطرناک تر است. به گفته اداره ملی ایمنی ترافیک بزرگراه ها، تصادفات مرگبار در شب سه برابر بیشتر از روز است.

دلیل اصلی این امر این است که ما نمیتوانیم در تاریکی به خوبی ببینیم. و زمان توقف.» از قضا، برخی از انواع نور - مانند تابش خیره کننده نورهای خیلی روشن - می تواند مشکل را تشدید کند.

اما عوامل دیگری بر چالش رانندگی در شب می افزاید. در اینجا 12 نکته وجود دارد که می تواند به کاهش خطر کمک کند.

1. پرهیز از مصرف مشروبات الکلی


به گفته NHTSA (اداره ملی ایمنی ترافیک بزرگراه) میزان تصادفات مرگبار ناشی از اختلال در مصرف الکل در شب تقریبا چهار برابر بیشتر از روز است، نوشیدن الکل و رانندگی پس از تاریکی هوا خطر بیشتری را به همراه دارد. البته، هرگز بعد از نوشیدن الکل پشت فرمان ننشینید، مهم نیست چه ساعتی از روز است (در حالی که حواستان پرت است رانندگی نکنید). اما در شب، ایده خوبی است که غرایز رانندگی دفاعی خود را در حالت آماده باش قرار دهید.

2. مبارزه با خستگی


این حالت را در نظر بگیرید: مرد جوانی با عینک که داخل ماشینش نشسته و خمیازه می کشد. یک دست روی دهان نورهای روشن در پسزمینه. NHTSA میگوید تصادفهای رانندگی خوابآلود به احتمال زیاد بین نیمهشب تا ۶ صبح اتفاق میافتد. بنابراین در این ساعات مراقب باشید که ممکن است رانندگان خوابآلود در جاده وجود داشته باشند - و خود را هوشیار نگه دارید. مقداری کافئین بخورید، در یک منطقه امن حرکت کنید تا کمی استراحت کنید، یا یک شب توقف کنید. برخی از رانندگان فعالیتهای دیگری را گزارش کردهاند که میتواند کمک کند: روشن کردن رادیو (نه با صدای زیاد). پایین کشیدن پنجره ها به صورت دوره ای برای هوای تازه؛ و با خودتان صحبت کنید یا آواز بخوانید.

3. زاویه دید خود را تمیز نگه دارید


به گفته NHTSA، شیشه های جلوی کثیف یا آسیبدیده میتوانند نور را پراکنده کنند و به طور بالقوه اثرات تابش خیره کننده را افزایش دهند. این گروه همچنین گزارش میدهد که چراغهای کثیف یا آسیبدیده میتوانند دید شما را کاهش داده و تابش خیره کننده را به رانندگانی که از روبرو میروند میتابانند. بنابراین چراغ های جلو و شیشه جلو را به طور مرتب تمیز کنید. می توانید از کیت تمیز کننده مخصوص چراغ های جلو استفاده کنید.

4. از رانندگی در جاده های دو طرفه خودداری کنید


NHTSA میگوید بزرگراههای دو طرفه ممکن است «بدترین سناریو» برای تابش خیره کننده شبانه باشد، زیرا به دلیل چراغهای جلوی اتومبیلهای روبرو، نور کلی کمتر است ، و با در نظر گرفتن این واقعیت که این جادهها نسبت به آزادراهها ، انحناها و تپههای تندتری دارند. اگر می توانید در شب از مسیر امن تری استفاده کنید.

5. سرعت خود را کاهش دهید


NHTSA می گوید تصادفات ناشی از سرعت، 37 درصد از تلفات رانندگی در شب را تشکیل می دهند - در مقایسه با 21 درصد از تصادفات در طول روز - به دلیل دید کمتر و زمان واکنش کوتاه تر. برای مثال، چراغ جلوی شما معمولاً 160 فوت جلوی شما می تابد، اما حتی در سرعت 40 مایل در ساعت، برای توقف به 190 فوت نیاز دارید. راس رادر از موسسه بیمه ایمنی بزرگراه (IIHS) می گوید: سرعت خود را طوری تنظیم کنید که شرایطی مانند دید را در نظر بگیرید.

6. چراغ های جلو را به درستی زاویه دهید


اگر پرتوها بیش از حد به سمت پایین متمایل شوند، در حین رانندگی مقداری از نور مورد نیاز خود را از دست خواهید داد. اما اگر بیش از حد به سمت بالا متمایل شوند، می توانند رانندگان روبرو را کور کنند. تستهای بازرسی سالانه برخی از ایالتها شامل بررسی زاویه چراغهای جلو میشود، اما در غیر این صورت، ابتکار عمل را به کار بگیرید تا مطمئن شوید که زوایای شما به درستی نشان داده شده است. رادر میگوید: «این معمولاً یک پروژه DIY نیست. "مصرف کنندگان باید برای کمک به فروشنده خودرو یا یک مرکز تعمیر مراجعه کنند."

7. تا جایی که امکان دارد از نور بالا استفاده کنید


معمولا در رانندگی از نوربالا استفاده نمی شود ، اما میتواند در مناطق روستایی یا جادههای باز بسیار مفید باشد. فقط به یاد داشته باشید زمانی که در فاصله 500 فوتی از وسیله نقلیه روبرو هستید، آنها را کم کنید (تا به طور موقت راننده دیگر را کور نکنید)، و اگر وسیله نقلیه دیگری را دنبال می کنید از آنها استفاده نکنید. اگر به دنبال یک خودروی جدید هستید،به دنبال سیستمهای روشنایی تطبیقی باشید که به طور خودکار نور بالا را بسته به حضور خودروهای دیگر تنظیم میکنند.

8. نورپردازی داخلی خود را تغییر دهید

گر چراغ های داشبورد شما خیلی روشن است، نگاه کردن از داشبورد به جاده تاریک پیش رو می تواند باعث سردرگمی شود. او توصیه میکند: «نورهای داخلی را در شب کم کنید، به طوری که کنترلهای حیاتی به راحتی قابل مشاهده باشند اما حواستان را پرت نکنند. و از گیره های خود در شب استفاده کنید تا شما را در برابر نور و تابش خیره کننده خیابان در فضای باز محافظت کند. او اضافه می کند که بسیاری از خودروهای جدید آینه هایی دارند که به طور خودکار انعکاس نور روشن را کم می کند.

9. در جهت درست نگاه کنید


در حالی که همیشه باید چشمان خود را به جاده نگاه دارید، از نگاه ثابت خودداری کنید و هرگز به چراغ های جلو خیره نشوید. هنگام نزدیک شدن به خودروی روبرو، با چرخاندن چشمان خود به سمت پایین و راست، با استفاده از لبه سمت راست جاده یا خط کشی به عنوان راهنمایی برای ماندن در مسیر، از کور شدن توسط چراغ های جلوی آن جلوگیری کنید. وقتی از خودروی روبروی عبور کردید، نگاه خود را به سمت بالا ببرید.

10. به حیات وحش دقت داشته باشید


تصویر گوزن در مقابل ماشین. برخورد با گوزن اغلب در غروب یا شب اتفاق می افتد و از اکتبر تا ژانویه بیشتر است. نور بالای شما می تواند به شما کمک کند چشمان درخشان یک حیوان را تشخیص دهید. وقتی آنها را می بینید، ایمن ترین راه برای جلوگیری از تصادف، کاهش سرعت و توقف است - نه انحراف.

11. مراقب چشمان خود باشید


بینایی خود را هر سال بررسی کنید. تابش خیره کننده با افزایش سن برای افراد مشکل سازتر می شود. همچنین ممکن است در شب نیاز به نسخه دیگری از عینک داشته باشید.

12. نورهای خود را تست و استفاده کنید


به طور منظم همه چراغهای خود را آزمایش کنید، از جمله نور کم، نور بالا، چراغهای روشنایی در روز، چراغهای راهنما و چراغهای ترمز. و مطمئن شوید که از چراغ های جلوی خود استفاده می کنید تا قابل مشاهده بمانید. نه تنها باید آنها را در هنگام تاریکی روشن کنید، بلکه باید آنها را در شرایط نامساعد جوی مانند باران، برف و تگرگ روشن کنید.

اشتراک: